سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
باهنر

حوزه/ نايب رئيس مجلس با اشاره به جمله به ياد ماندني شهيد مدرس «سياست ما عين ديانت ماست و ديانت ما عين سياست»، تاكيد كرد: اين جمله پر رمز و راز، پايه و اساس انقلاب اسلامي شد و در واقع امام(ره) با اين تفكر، نهضت اسلامي ايران را رهبري كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمدرضا باهنر، امروز در مراسم بزرگداشت هفتاد و هشتمين سالگرد شهید آیت الله مدرس، در کاشمر، با تسليت ايام اربعين حسيني، گفت: سالگرد شهادت آيت الله مدرس(ره) بهانه اي است تا بتوانيم با الگوگيري از اين عالم مجاهد، رفتار خود را با انديشه و رفتار ایشان تطبيق داده و آموزه هايي زندگي ايشان را در زندگي خود پياده كنيم.

وي با بيان اينكه شهيد مدرس(ره) الگوی جامعه بودند و هميشه خواهند بود، تصريح كرد: شهيد مدرس(ره) نمونه كامل مجاهد خالص، دشمن شناس و زمان شناس بود. تفكرات اين فقيه رباني از اسلام ناب برگرفته بود، او عالم را محضر خدا مي دانست و  براساس همين نگرش اسلام منزوي قرن بيستم را به اسلامي با نشاط،  مترقي و پر طرفدار  مبدل ساخت.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جمله به ياد ماندني شهيد مدرس (ره) که «سياست ما عين ديانت ماست و ديانت ما عين سياست ماست»، تاكيد كرد:  اين جمله پر رمز و راز شهيد مدرس(ره) پايه و اساس انقلاب اسلامي شد و در واقع امام خميني(ره) با اين تفكر، نهضت اسلامي ايران را رهبري كرد.

وي تاكيد كرد:  امام خميني(ره)  اسلام ناب محمدي را براي جهانيان تعريف و فرق اسلام ناب را با اسلام آمريكايي تشريح كرد. پيروزي انقلاب اسلامي ايران زلزله اي را در دنيا ايجاد  كرد كه رايحه آن بيداري اسلامي، جنگ 33 روزه و 22 روزه در لبنان را به ارمغان آورد.

باهنر  تصريح كرد: شهيد مدرس(ره) فيلسوفی عالي مقام، مردی انقلابي، شجاع و نترس بود، ايشان روحاني در بندی بود كه در مقابل طاغوت هاي زمان خود ايستادگي كرد و تا آخرين لحظه هاي عمر خود پاي آرمان هايش ايستاد.

نایب رئیس مجلس با ابراز خرسندي از اقدامات آستان قدس رضوي در بازسازي و احياي بارگاه شهيد مدرس(ره) ادامه داد: از زمان حكم تفويض تولیت آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) در سال 1373 توسط مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی، فعاليت هاي گسترده اي در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي، آموزشي، عمراني و ...  در زيارتگاه شهيد مدرس(ره) انجام شده است.

وي، احداث مجتمع فرهنگي- هنري شهيد مدرس(ره)، موزه و كتابخانه شهيد مدرس(ره) را از جمله اقدامات موثر آستان قدس رضوي در بارگاه اين عالم رباني عنوان كرد و افزود:‌ مجموعه اين عوامل و اقدامات مختلف سبب شده مجتمع فرهنگي - هنري شهيد مدرس(ره) در كاشمر به مجموعه فرهنگي فاخری در كشور تبديل شود.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبري به جوانان غربي، بيان كرد: ايشان در اين نامه از دردي مشترك به نام تروريسم نام برده اند. اين نامه بسيار عميق، پر از درد و راه حل است و در آن نسخه اي براي مشکلات جهانی با دقت ارائه مي شود.

وي با اشاره به نزديك بودن انتخابات سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبري در اسفند ماه، افزود: مجلس خبرگان رهبري به فرموده امام خميني(ره) پشتوانه ولايت فقيه است و اهميت آن براي همگان آشكار است.

وي با تاكيد بر  اهميت و تاثير گذاري انتخابات مجلس خبرگان رهبري در كشور تصريح كرد:‌ قطعاً مردم ما در اين انتخابات حضور پر شوري خواهند داشت.

برپایه این گزارش، در اين مراسم همچنین از كتاب گل واژه هاي ماندگار، تمبر اختصاصي شهيد مدرس(ره) و همچنین دستخط شهيد مدرس(ره) رونمايي شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha